ورزش بتل روپ و کاهش وزن و لاغری

ورزش بتل روپ و کاهش وزن و لاغری

ما در این مقاله می خواهیم به تاثیر ورزش بتل روپ در لاغری و کاهش وزن بپردازیم پس با گروه تحریریه رینو با ما همراه باشید

آنچه در این مقاله می خوانید عبارت است از :

طناب بتل روپ چیست؟
عظلات درگیر در ورزش بتل روپ کدامند؟
بتل روپ و مصرف کالری و کاهش وزن
مزایای استفاده از تمرین  بتل روپ در روال تناسب اندام شما
بتل روپ ایرانی از کجا تهیه کنیم؟
بتل روپ با قیمت مناسب از کجا خرید کنیم؟

حال اگر می خواهید بدانید که بتل روپ چه تاثیری بر کاهش وزن و لاغر شدن شما دارد و چقدر کالری هنگام انجام این ورزش مصرف می کنید این مقاله را دنبال کنید.

  • طناب بتل روپ(Battle Ropes) چیست ؟

طناب بتل روپ یا همان طناب جنگی یکی از ورزش های بی نظیر برای لاغری می باشد، این وسیله ورزشی ساختار ساده ای دارد  به گونه ای که تشکیل شده از یک طناب بلند ضخیم است که این طناب ها در محلی نصب می شوند تا ثابت بمانند و در زمان ورزش حرکت نکنند. طناب را اصولا از یک قلاب عبور می دهند تا به دو قسمت مساوی تقسیم شود و برای استفاده آماده می گردد. این ورزش نه تنها امروزه در باشگاه های ورزشی بلکه در خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد، البته بدانید که بتل روپ ها در گذشته در ارتش مورد استفاده قرار می گرفتند تا افراد بتوانند با کمک آن عضلات و ماهیچه های خود را تقویت کنند.

جهت آشنایی بیشتر با ورزش بتل روپ به مقاله ورزش بتل روپ چیست؟ مراجعه نمایید.

  • عظلات درگیر در ورزش بتل روپ کدامند؟

اکثر تمرینات بتل روپ  نمونه‌های کاملی از حرکات ترکیبی واقعی هستند، و می‌توانند عضلات بدن را تا حد قابل توجهی درگیر کنند و در نتیجه محرک خوب ورزشی برای عضلات می باشد.

با وجود این، در بیشتر تمرین‌های  ورزش بتل روپ، بعضی از عضلات بیشتر از سایرین تحت تاثیر  قرار می‌دهد و به ما این امکان را می‌دهند که آنها را به عنوان ماهیچه‌های اصلی در نظر بگیریم.

اینها عمدتاً عضلات اصلی هستند، مانند عضلات راست شکمی و عرضی شکم، در کنار لتیسیموس پشتی، و اکثریت گروه‌های عضلانی پا  که همه آنها در اکثر تمرینات طناب‌های رزمی به شدت فعال می‌شوند.

بتل روپ و کاهش کالری

 به شما توصیه می کنیم مقاله نکات مهم در استفاده از بتل روپ از تحریریه رینو مطالعه کنید

سایر گروه‌های عضلانی که در طی یک سری تمرینات، به میزان قابل توجهی فعال می‌شوند شانه‌ها، عضلات دوسر بازو و سه سر بازویی را در امتداد بازوها، سینه‌های مینور و ماژور و همچنین اکثر عضلات را تشکیل می‌دهند. گروه هایی در قسمت فوقانی و تحتانی کمر، مانند گروه های عضلانی لوزی و ذوزنقه ای.

جدا از فعال‌سازی قابل توجه ماهیچه‌های کامل بدن، بتل روپ همچنین فشار قابل توجهی بر سیستم قلبی عروقی وارد می‌کنند، در نتیجه منجر به استقامت و سازگاری با کارایی منحصربه‌فرد در قلب و ریه‌ها می‌شود  چیزی که به عنوان تمرینات تناسب اندام کاردیو نیز شناخته می‌شود.

  •  بتل روپ و مصرف کالری و کاهش وزن

تمام  فعالیت های بدنی، باعث مصرف انرژی با سرعت بالا می‌شوند، اما طناب‌های رزمی دارای مزیت منحصربه‌فردی هستند که هم یک تمرین بی‌هوازی و هم هوازی با شدت نسبتاً بالا هستند. در نتیجه مصرف کالری بالا در مدت زمان نسبتاً کوتاه در یک ورزش، مصرف می شود.

اکثر تمرین های بتل روپ، از نظر سوزاندن چربی و کالری  با ورزش هایی مانند شنا و دویدن برابری می کند. بنابراین افرادی که  برای اهداف کاهش وزن از شنا و دویدن استفاده می کنند می توانند  بتل روپ  به عنوان جایگزینی برای سایر تمرینات پر کالری انتخاب کنند.

طناب های جنگی (بتل روپ) یک راه عالی برای کاهش وزن هستند. مطالعات نشان داده است که تنها پس از 10 دقیقه تاب دادن بتل روپ می توانید 112 کالری بسوزانید. کار کردن با این طناب، یک تمرین هوازی را فراهم می‌کند، که به موجب آن شانه، بازوها و مرکز بدن شما به مدت طولانی تحت تاثیر قرار می دهد و به شما این امکان را می دهد تا عضله ای پر قدرت و با استقامت بسازید.

دکتر لن کراویتز،  در مطالعه ای که انجام داده است بیان می کند که : با استفاده از طناب های جنگی می توانید 94 تا 169 کالری بسوزانید.فقط  در 14 دقیقه!! آره درست است. تا 169 کالری در 14 دقیقه. و این فقط یک میانگین است، بسته به وزن، شدت و عوامل دیگر، ممکن است حتی بیشتر بسوزانید.

با مشکلات وزن خود مبارزه کنید و بدن خود را با یک تمرین به بهترین تناسب برسانید. کاهش وزن با بتل روپ ایرانی

تمرینات ورزش بتل روپ سرگرم کننده و موثر است. این ورزش به شما کمک می کند تا مقدار زیادی چربی بسوزانید.

مزایای استفاده از تمرین  بتل روپ در روال تناسب اندام شما

  • به عضله سازی کمک می کنند :بتل روپ عضلاتی را هدف قرار می دهد که اغلب از روال های تمرین استاندارد کنار گذاشته می شوند. آنها می توانند به ساخت برخی از عضلات ضعیف کمک کنند. در حین کار با طناب، امواج، شلاق و ضربه زدن، طناب‌های جنگی را می‌توان به سمت بالا و پایین، پهلو به پهلو یا حتی دایره‌ای دستکاری کرد تا تعداد زیادی ماهیچه را تمرین دهد.
  • یکی از مزایای طناب های جنگی این است که در بهبود دامنه حرکتی به شما کمک می کند. تمرين منظم، به تدريج باعث بهبود تحرک و همچنين حرکت در شانه ها، باسن، مرکز بدن، زانوها، مچ پا و پاها مي شود.
  • استفاده از بتل روپ سرگرم کننده است : طناب‌های جنگی با کسالت مبارزه می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا از هر نوع تمرین ورزشی طولانی مدت خلاص شوید. بسیاری از مردم معمولاً از تمرینات سنتی  که باید به طور منظم  انجام دهندخسته می‌شوند، از این رو افزودن آن به برنامه روزانه و ورزشی  آنها، راهی سرگرم‌کننده برای سوزاندن کالری باشد.

بتل روپ ایرانی از کجا تهیه کنیم؟

طناب های بتل روپ در شرکت های مختلفی ساخته می شوند که هر کدام قیمت های مختلفی را برای اجناس خود در نظر می گیرند. این کالا بیشتر به صورت عمده فروخته می شوند، چون فاکتور های بسته بندی به خوبی رعایت می شود. وجود برند های مختلف باعث شده در زمان استعلام با قیمت های متفاوتی روبه رو شوید. تولید در حجم انبوه باعث شده تا علاوه بر تامین نیاز داخلی بتواند پاسخگوی نیاز بازار خارجی هم باشد. تولید کنندگان با بهترین متریال طناب ها را تولید می کنند به همین دلیل بهترین کیفیت و کارایی را خواهند داشت.

گروه تولیدی رینو به عنوان معتبرترین تولیدی انواع طناب های بتل روپ، طناب سوارکاری، طناب پوست ماری، طناب سیم یکسل ترکیبی، طناب کنفی و انواع طناب های ورزشی افتخار دارد که نیاز داخل کشور را فراهم می کند و با توجه به کیفیت و تنوع محصولات گروه تولیدی رینو  در کشورهای دیگر نیز نام آشنا می باشد و صادر می گردد.

جهت خرید و آشنایی با محصولات گروه رینو می توانید به سایت گروه تولیدی رینو مراجعه نمایید و همچنین جهت خرید اینترنتی می توانید به فروشگاه آپادانا مراجعه نمایید.